קידום אתרים הוא ללא ספק אחד הנושאים בעלי החשיבות הגבוהה ביותר כיום מבחינה שיווקית לעסק או לאתר. זהו תחום שהתרחב מאוד בשנים האחרונות והפך לביזנס תחרותי מאוד. בעיקר מפני שמחקרים רבים מחזקים את המידע לפיו מעל 70% מתנועת הגולשים באינטרנט מתחילה בחיפוש במנועי החיפוש.
לא משנה מה אתם מוכרים, מציגים באתר, מסרים שברצונכם להעביר לגולשים או סתם להיות על המפה – מיקום טוב בתוצאות החיפוש צפוי להגדיל את תנועת הגולשים לאתרכם ואי לכך גם להגדיל את המכירות.
בסיום בניית אתר שלב קידום אתרים איננו תחליף לשיווק ופרסום, ולא ימכור מוצר גרוע, שנמכר באמצעות אתר גרוע. קידום אתרים מביא לחשיפה גדולה יותר ובכך להגדלת תנועת הגולשים לאתר כאמור, וכל שיעשו הגולשים תלוי במה ואיך שהאתר מציג.
תחום קידום אתרים אינו ממוקד רק לאתרים שמוכרים מוצרים מסויימים, אלא לכל סוגי האתרים והעסקים. ישנה אקסיומה שתנועת גולשים גדולה תביא להכנסות גדולות, ועל פי כל המחקרים והבחינות הדבר אכן נמצא נכון ולא הצליחו לסתור אותו.
קידום אתרים מתייחס בעיקר למיקום האתר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים ובעיקר בגוגל. רוב הגולשים נעצרים כבר בעמוד תוצאות החיפוש הראשון, ואם שם לא נמצא היעד שלהם, מהר מאוד יעברו לחיפוש חדש ולרוב לא יפנו לשאר העמודים הבאים. מכאן, שככל שהקישור לאתרכם יהיה במקום נמוך יותר, ימעטו הסיכויים שלקוח פוטנציאלי ימצא את האתר או יגיע אליו כלל. מיקום אתרכם בתוצאות החיפוש מותנה בגורמים רבים:
• תקינות הקוד שבו נכתב האתר
• בחירת מילות מפתח נכונות ותואמות לתכני ולעשייה של האתר
• בניית קישורים איכותיים עם אתרים אחרים
• קישורי מאמרים לאתר
הגישה הכללית היום היא ליצור "כניסות איכותיות" של גולשים ולא לנסות למשוך גולשים לאתר בדרכים עקומות. תנועה זו מוכוונת על ידי מנהלי האתר ובאחריותם הבלעדית. יש לשמור על יד על הדופק ולשמר קדימות האתר באופן שיטתי ומתמשך. ישנו סיכוי שאם לא נשים לב לכך, אתרים אחרים שעובדים על קידומם יעקפו את האתר שלכם ויגיעו למקומות טובים יותר. הסיכון גדול יותר כאשר האתר שלכם נדחק משמעותית לעמודים לא רלוונטיים אחרי העמוד הראשון בתוצאות החיפושים.
מנוע החיפוש של גוגל משקיע בכלים רבים לצורך גילוי ומיגור נסיונות להערים על האלגוריתם שלו, ומידי פעם מתבצעים בו שינויים ועדכוני סטנדרטים, הגורמים לכך ששיטות קידום פסולות יפסיקו לעבוד. אמנם, גוגל מעודדת את קידום האתרים ומספקת מידע למנהלי אתרים ומקדמי האתרים, יחד עם זאת, גוגל דובקת במערכה תקינה ואתית. בהתאם לכללים שגוגל קבעה, בלי התחכמויות וטריקים מלוכלכים.
אם ככה, כמפתח אתרים, מתכנת או מנהל אתר קיים, עליך לגרום לאתרים אחרים לקשר לאתר שלך ולגולשים שהגיעו פעם אחת להגיע פעם נוספת. צריך ליצור משיכה שתעבוד כל הזמן.
קידום הינו תהליך ולא פעולה. צריך לזכור שתהליך זה יכול להתמשך מספר חודשים.